شورای امنیت سرانجام قطعنامه ضد داعش را تصویب کرد

پایگاه خبری و تحلیلی علت :شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته سرانجام پس از گذشت چند ماه از جنایات داعش در عراق و سوریه قطعنامه ای را علیه این گروه تروریستی به تصویب رساند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست شب گذشته خود نام ۶ […]

پایگاه خبری و تحلیلی علت :شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته سرانجام پس از گذشت چند ماه از جنایات داعش در عراق و سوریه قطعنامه ای را علیه این گروه تروریستی به تصویب رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست شب گذشته خود نام ۶ نفر از اعضای ارشد داعش را در لیست سیاه خود قرار داده و جرایمی را علیه حامیان مالی و تسلیحاتی این گروه به تصویب رساند.

در این قطعنامه که به اتفاق آرا به تصویب اعضای شورای امنیت رسید، ۶ نفر  از جمله “ابو محمد العدنانی”سخنگوی گروه داعش، را در  فهرست خود قرار داده و هشدار داد که کسانی را که  از این افراد حمایت مالی و تسلیحاتی  می کنند را تحریم خواهد کرد.

طبق این گزارش،‌ گروه تروریستی داعش پیشتر در فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار داشته است.

در این قطعنامه که پیش نویس آن را بریتانیا تهیه کرده  اتخاذ تدابیری برای قطع منابع مالی و جلوگیری از پیوستن افراد خارجی به این گروه ها خواستار شده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در این قطعنامه همچنین خواستار خلع سلاح و انحلال فوری گروه داعش درعراق و سوریه، جبهه النصره در سوریه و گروه های دیگر مرتبط با القاعده شده و  دولتها، نهادها و اشخاصی هم که به گروه های جهادی کمک یا با‌ آنها معامله کنند تحریم می شوند.

العدنانی شهروند عراق است و از او  به عنوان یکی از بانفوذترین افراد گروه داعش و نزدیکترین فرد به ابوبکر البغدادی رهبر  این گروه یاد شده است. شورای امنیت همچنین سعید عارف، یک افسر الجزایری که به جبهه النصره پیوسته را مورد تحریم قرار داده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سیاسی
برچسب‌ها: پاتوق پرتقالیشورای امنیتداعش قطعنامه

تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 14:20 | نویسنده : بانوی پرتقالی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.